Do e-Urzędu Skarbowego (e-US) dodana została nowa usługa, dzięki której podatnicy i płatnicy mogą teraz weryfikować salda i szczegóły swoich rozliczeń ze skarbówką. Jak podkreśla resort finansów, nowa usługa dotycząca rozliczeń zapewni wsparcie w prawidłowym sporządzaniu zeznań podatkowych, pozwalając jednocześnie na zweryfikowanie stanu rozliczeń z fiskusem.
„Dzięki nowej usłudze w e-Urzędzie Skarbowym podatnicy i płatnicy mogą zweryfikować salda i szczegóły rozliczeń z urzędem skarbowym. Usługa zapewni podatnikom wsparcie w prawidłowym sporządzeniu zeznań podatkowych i umożliwi weryfikację stanu rozliczeń z urzędem skarbowym” – wskazuje Ministerstwo Finansów.
Uruchomiona pod koniec ubiegłego tygodnia usługa dotyczy bezpośrednio rozliczeń i – jak zaznacza resort finansów – będzie użytecznym rozwiązaniem dla podatników i płatników. W odpowiedniej zakładce użytkownicy e-US zobaczą teraz zaksięgowane deklaracje oraz zeznania podatkowe, ich rozliczenie, dokonane wpłaty (włącznie z uwzględnieniem pobranych odsetek), zrealizowane zwroty, a także inne szczegóły rozliczeń (m.in. informacje o błędnych deklaracjach, itp.).
„Uruchomienie nowej funkcjonalności wymagało zasilenia e-Urzędu Skarbowego blisko 580 mln rekordów danych” – czytamy w komunikacie opublikowanym przez resort finansów.
W ramach e-US można załatwiać także różne sprawy podatkowe, bez konieczności bezpośredniej wizyty w skarbówce czy też na poczcie lub w banku.
mp
źródło:https://www.podatki.biz/